QUALITATIVE RESEARCH
KDAJ KVALITATIVNO?
Ko želimo pridobiti poglobljen uvid v percepcijo, prakse, želje in pričakovanja potrošnikov.
Ko želimo odgovoriti na vprašanja tipa Zakaj? Kako? Na kakšen način?
Ko želimo ne le analizirati potrošne prakse, temveč jih tudi interpretirati – poiskati vzroke zanje
KATERE KVALITATIVNE PRISTOPE OBIČAJNO UPORABLJAMO?
OPAZOVANJE
ANALIZA “NEMIH DOKAZOV”
dnevniki, forumi, blogi, fotografije, posnetki, živl. Okolje, netnografija,
semiotika
INDIVIDUALNI INTERVJUJI
SKUPINSKE DISKUSIJE
ORC (SPLETNI FORUM)
VZORČENJE
V okviru kvalitativnega raziskovanja uporabljamo manjše vzorce, ki niso statistično reprezentativni. Pri kvalitativnem postopku vzorčenja je namreč najpomembneje v vzorec zajeti ustrezne posameznike, ki bodo lahko podali najbolj poglobljene odgovore na raziskovalna vprašanja.
Velikost vzorca zavisi od raziskovalnega problema in opredelitve ciljne skupine; npr. skupinska diskusija običajno šteje med 6 in 8 udeležencev.
Če so vzorci preveliki, se odgovori udeležencev pričnejo ponavljati in ne prispevajo dodane vrednosti k uvidu v raznorodne vidike raziskovalnega problema.